Usuario anónimo ¿Quieres tener tu propio blog?
Crear blog gratis en OboLog

UTMB 2010: decepcionant!

miércoles, 01 de septiembre del 2010 a las 08:25
guardado en ,

http://static.obolog.net/multimedia/fotos/870000/869656/869656-287785.jpgDesprés d'estar tot l'any preparant l'objectiu de la temporada realment és decepcionant el que va passar amb la Ultratrail del Montblanc 2010. Després de 8 edicions d'experiència i entenent que estem parlant de la que està (o estava) considerada com a millor ultratrail del món, és decepcionant veure com va gestionar l'organització tot l'event. Jo sóc el primer que sempre ha posat la seguretat dels participants per davant (recordeu les crítiques a la fatídica Travessa del Montseny) però hi ha un conjunt de factors que mostren una clara incoherència de les decisions preses pels organitzadors i fan, si més no, permetre tenir moltes sospites dels motius reals que han provocat certes decisions.

Per no allargar-me en excès, deixeu-me expressar un conjunt de fets que no em quadren. Com veureu van referits a les diferents proves realitzades: CCC, TDS i UTMB.

  • Si comencem per la primera que va prendre la sortida a les 10h del matí de divendres, la CCC,puc arribar a acceptar les raons donades per l'organització per neutralitzar la prova a les 3.00h a.m. on la majoria de corredors dins del temps estava a Trient (km 71) o Vallorcine (km 80). El que no puc entendre és perquè aquest risc o perillositat no existia pels 500 trailers que varen arribar anteriorment. Les condicions meteorològiques eren iguals o pitjors. La decepció per no poder acabr una prova que a partir del km 71 ja sents que tens ala butxaca no es consola amb el lliurament d'una armilla de finisher, que ha perdut tot el valor emblemàtic que fins ara tenia per a molts.
  • La gran desinformació i també manca d'informació per part de l'organització: cap notícia a la web, cap informació pels familiars i amics que seguein la prova per Internet; però cap informació tampoc en els dies posteriors. Si bé podria entendre's que la situació els desbordés en el mateix moment (difícil de comprendre tal i com diu el Kilian amb un esdeveniment amb un pressupost d'un milió d'euros), fins a data d'ahir o avui no ha sortit a la web cap referència sobre la CCC i la seva aturada. Fins i tot en els fulleons que l'organització va donar-se pressa a repartir per tot Chamonix el mateix dissabte 28 per rentar la seva imatge no hi sortia cap referència. D'aquí que els de la CCC ens considerem els "grans oblidats i menystinguts de la UTMB 2010".
  • Pel que fa a la UTMB les mateixes sensacions que per la CCC amb l'afegit que això de posar en marxa una prova a les 18.30h per aturar-la les 21.00h al km 21, just quan el cap de cursa ja hi havia passat i segons la reglamentació d'aquesta manera no caldria retornar els diners a cap participant, només fan que alimentar les sospites raonables sobre la intenció d'arrencar una carrera sabent que caldria parar-la (motius econòmics).
  • L'intent de quedar bé per la gent de la TDS i de la UTMB posant l'organització una espècie de prova (una CCC però sense la Tette de Treonche) on es feia el recorregut final de la UTMB, però només obrir-la a 1500 participants dels 3200 possibles entre UTMB i TDS va fer encara enfurismar més a la gent.
  • I clar la cobertura d'aquesta prova va ser excepcional ja que suposo que els interessos publicitaris, econòmics i de marketing en general van per davant de tot això, amb un mail i sms enviat a les 3.30 de la matinada per sortir a les 10 del matí. Amb tot els corredors de la UTMB i TDS que no van voler o poder anar-hi ja tenia (havent fet 20km o sense haver sortit) la seva armilla de finisher, regalada per l'organització per tal de calmar els ànims, cosa que evidentment no han aconseguit. Males decisions i mala gestió.  
  • Finalment un reconeixement a tots els trailers, els grans perjudicats per tot això. A tots: als que varen fer la CCC sencera, als que els van neutralitzar a la CCC, als que varen poder fer només 20km a la UTMB, als que no varen poder ni sortir de la TDS, als que varen tenir la moral d'anar a fer la mini-UTMB, a tots!

Només us recomano un parell de blogs i fòrums: la visió del Kilian Jornet al seu blog (per ser qui és i pel seny que sempre hi posa) i el fòrum de la UTMB on els deixen verds de veritat. No cal que us digui que la paraula decepció per molts dels que estàvem allí (per la il·lusió de la temporada, per la inversió feta per anar allà,..) era la més sentida.

Molt hauran de canviar les coses per recuparar la imatge de cursa emblemàtica i tornar a creure en ella. En cap moment s'ha vist per part dels organitzadors el que molts esperàvem sentir: sorry, ho hem fet malament! Això ja és força típic en política però pel que es veu en altres àmbits estem igual.

Relacionados con UTMB 2010: decepcionant!

Comentarios sobre UTMB 2010: decepcionant!

Ostres Xavi, gran post. No hi vaig ser, però em poso a la pell de tota la gent que sí que estava apuntada i sento que us han pres el pèl, sobretot als de la UTMB amb el s20 km per no tornar els diners... Pesseteros!
Bé, quan quedem la setmana vinent me'n fas cinc cèntims en directe!

VICENTE BARCENAS VICENTE BARCENAS

Hola Xavi,

lamenté mucho lo sucedido el fin de semnaa pasado, por todos los que estabais alli, principalmente por los conocidos, y en general por todos, pues sólo los que tenemos algún contacto con este deporte, nos podemos llegar a imaginar lo que conlleva de sacrificio y esfuerzo para todos la participación en un UTMB.

Estupenda la forma de desgranar lo "raro" de todo esto, hay algo turbio que no acaba de cuajar. 

No estoy del todo de acuerdo con Kilian en cuanto al tema de afrontar los peligros por el temporal, no todos somos profesionales. Pero es cierto que falló la información para todos los participantes.

Ya veremos en que acaba todo esto.

Mis respetos, compañero.  Nos vemos en breve.

Jordi, ja t'explicaré en detall. Això només és un petit resum del desastre.

Vicente, la sensación no es de rabia sinó, como tu dices, de algo raro que no esperábamos nadie de una prueba tan contrastada como esta. Gracias por estar siempre a nuestro lado...

Jo la veritat és que vaig sortir força decepcionat de la cursa i dubto que l'any vinent hi torni. Puc entendre que a la CCC l'organització patís per la seguretat dels participants i ens aturés; el que no puc entendre és que una cursa amb aquests pressupostos no tingui preparat un recorregut alternatiu. Després de 8 anys, algun cap de setmana havia de fer mal temps... no ho tenien previst?

Pel que fa a la UTMB no tinc paraules. Una vergonya. Com es pot donar la sortida i canviar la decisió al cap de 2 hores?

David David

La veritat és que és una decepció i la gestió en general sembla que va ser un autèntic desastre.  Em sap molt de greu que hagiu patit aquest desastre i aquesta estafa, ja que en el fons és això. Sens dubte gran part del glamour i bona fama que tenia aquesta prova l'han perdut aquest cap de setmana amb tot el que ha passat.

Ànims! 

David David

La veritat és que és una decepció i la gestió en general sembla que va ser un autèntic desastre.  Em sap molt de greu que hagiu patit aquest desastre i aquesta estafa, ja que en el fons és això. Sens dubte gran part del glamour i bona fama que tenia aquesta prova l'han perdut aquest cap de setmana amb tot el que ha passat.

Ànims! 

David David

La veritat és que és una decepció i la gestió en general sembla que va ser un autèntic desastre.  Em sap molt de greu que hagiu patit aquest desastre i aquesta estafa, ja que en el fons és això. Sens dubte gran part del glamour i bona fama que tenia aquesta prova l'han perdut aquest cap de setmana amb tot el que ha passat.

Ànims! 

David David

La veritat és que és una decepció i la gestió en general sembla que va ser un autèntic desastre.  Em sap molt de greu que hagiu patit aquest desastre i aquesta estafa, ja que en el fons és això. Sens dubte gran part del glamour i bona fama que tenia aquesta prova l'han perdut aquest cap de setmana amb tot el que ha passat.

Ànims! 


  Molt bon article del XAVI.

  Estic d'acord amb tot i amb tots excepte amb lo del recorregut alternatiu del DAVE.  Saps el que costaria tenir un recorregut alternatiu?  Recorregut que hauria d'estar a punt en tot moment per si les circumstancies es tornen desfavorables. Ademés el recorregut alternatiu hauria d'estar lluny de la zona (o ser al aixopluc!!) per evitar el mal temps, tot i així ningú garanteix el temps si fa mal temps als ALPS. Quasi impossible !!!

Salutacions

Reflexionant, estic força d'acord amb tu, Ernest. Pels Alps conecs pocs recorreguts, però si em fixo amb els nostres Pirineus i algunes proves que hem fet (com la Marxa Cap de Rec, la Núria-Queralt, etc) realment és força complicat trobar recorreguts alternatius. Ono existeixen o la logística que podrien implicar seria inassumible.

Salut i km!

Deja tu comentario sobre UTMB 2010: decepcionant!

Deja tu comentario
Necesitas tener javascript activado para poder dejar comentarios

Identifícate en OboLog, o crea tu blog gratis si aún no estás registrado.

De esta forma, además, podrás mostrar tu imagen en los comentarios y no tendrás que rellenar tus datos cada vez.

Sobre esta anotación

Xavi Sensei

Xavi Sensei escribió esta anotación hace 1 año. En ella habla sobre Ultratrail y Utmb 2010.

10 personas han dejado ya sus comentarios.

Tú también puedes dejar el tuyo.

Login

Comentarios

Lliga Catalana d'Ultraresistència 2012 (xavic)
Companys, Acaben de notificar que la UT de Costa Daurada serà el 15-16 de setembre i no el 22-23 ......(16 dic)
Lliga Catalana d'Ultraresistència 2012 (xavic)
Estic totalment d'acord amb tu Albert! Si ho volem fer tot petarem :)...(02 dic)
Lliga Catalana d'Ultraresistència 2012 (Albert Torrent)
Nois, us asseguro que s'ha trobat la millor solució per a tots.El problema és vostre que voleu anar ......(02 dic)
Lliga Catalana d'Ultraresistència 2012 (xavic)
Bones David. Jo penso el mateix. Crec que tres proves d'aquesta exigència separades per 15 dies com ......(27 nov)
Lliga Catalana d'Ultraresistència 2012 (David)
Interessant i atractiu el calendari del 2012, tot i que això de juntar tres grans proves en un sol ......(27 nov)

Más comentados

Marxa dels Castells de la Segarra 2009 (11)
Si alguna prova de la temporada porta bons records a tots els Senderators, aquesta és sense dubte ...
Matagalls-Montserrat 2008 (11)
Ayer hicimos una nueva Matagalls - Montserrat. En mi caso era la cuarta consecutiva. Para algunos ...
UTMB 2010: decepcionant! (10)
Després d'estar tot l'any preparant l'objectiu de la temporada realment és decepcionant el que va ...
Marxa Romànica de Navàs 2010 (9)
Aquest cap de setmana del 8 i 9 de maig, ha tingut lloc la Marxa Romànica de Navàs 2010. Em feia ...
Marxassa 2008: la crònica (9)
Aquest passat dissabte dia 25 d'octubre va tenir lloc la 15ª edició de la Marxassa de la Copa ...

Suscripción

Suscríbete al Feed RSS XML

También puedes suscribirte directamente con alguno de los siguientes enlaces:

  • Suscríbete en Bloglines
  • Suscríbete en Google